Het schoonste lied van de Koning

14 raakt en verdriet doet, want u bent uw geliefde kwijtgeraakt door de onverbiddelijke dood. Het liefdeslied is verstomd. Wat een nood! Wat een verdriet om dat de Heere te klagen! Misschien zegt iemand: Ik heb nooit iemand gekregen aan mijn zijde om zo lief te hebben en liefde van te ontvangen, en daar ga ik gebukt onder. Maak dat dan ook de Heere bekend. Misschien zegt een ander: Ik ben wel getrouwd, maar wij missen die pure liefde tot elkaar, die ten diepste uit God is. Vraag er dan om, als je huwelijk moeilijk loopt. Misschien zit je muurvast en denk je: het zal misschien nog op een echtscheiding uitlopen. Wat is de beste weg? Niet allereerst de weg naar een hulpverlener, al is dat vaak wel echt nodig. Vaak wordt er te laat om hulp gevraagd bij een instantie of bij de kerk. Te laat, omdat het al zo lang fout zit en er al zo veel is misgegaan en er teleurstelling en bitterheid is gekomen. Zoek op tijd hulp! Maar wat eerst en vóór alle dingen? Samen de knieën buigen. Er zijn huwelijken waar dat niet gebeurt. Men gaat zo op bed liggen om te gaan slapen. Soms bidt men individueel. Gelukkig... Maar dan om het sámen te doen. Ja, zegt u, maar ik durf niet hardop te bidden. Durf je zelfs niet je eigen man of vrouw deelgenoot te maken van wat er in je hart speelt en leeft? Weet u dat dáár de huwelijksband gevoed wordt, waar man en vrouw samen geknield liggen voor hun bed om God te smeken om Zijn genade, voor het tijdelijke en voor het eeuwige leven? Zult u het doen? En als het liefdeslied in uw huwelijk als het ware nog nooit geklonken heeft of het liefdeslied gedoofd is, wat is dan de weg? De knieën buigen en de Heere te vragen. Liefdesliederen in de goede zin van het woord vinden we ook in Gods Woord. Het bijbelboek Hooglied is helemaal

RkJQdWJsaXNoZXIy OTA4OQ==