Er moet een nieuwe wijs worden bedacht en daarbij een tekst. Of omgekeerd. Dat lukt niemand van de juffen en meesters. Daarom hebben we voor zes weken iemand benoemd die voor de melodie en de tekst gaat zorgen.’ ‘Wanneer komt ze?’ wil Joep weten. ‘Want de feestweek is al best snel.’ ‘Zé komt niet.’ ‘Maar u zei net dat...’ ‘Het is een hij. Een muziekmeester.’ Cathleen steekt haar duim op. ‘Is hij leuk?’ ‘Nee, hè!’ Joep grijpt naar zijn voorhoofd. Hij ziet dat de meeste jongens zuchten. Een poosje geleden kregen ze les van stagemeester Roel met zijn skateboard, op wie alle meiden verliefd waren. Daarna kwam gymmeester Rob op hun school werken. En nu komt er weer een muziekmeester. ‘Kan er echt geen muziekjuf komen?’ Juf Sterre schudt haar hoofd. ‘Dat gaat niet lukken. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Het lijkt wel alsof we expres elke keer een meester uitkiezen.’ ‘Juist leuk,’ vindt Zeynep. ‘Heeft u een foto van hem?’ De juf zoekt even op haar computer en schudt dan haar hoofd. ‘Die kan ik zo snel niet vinden.’ ‘Hebt u hem al gezien?’ wil Cathleen weten. ‘Nee. Maar hij komt vanaf deze week elke dinsdag en donderdag, dus morgen kunnen jullie hem bewonderen.’ ‘Speelt hij muziekinstrumenten?’ vraagt Tara. ‘In ieder geval gitaar, piano en viool.’ ‘Het is dus een supermuzikaleretteketettenleraar,’ begrijpt Tara. ‘Ik denk dat hij heel lang is en donkere krullen heeft,’ zegt Amy. 14
RkJQdWJsaXNoZXIy OTA4OQ==